Безперервне навчання та розвиток дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні

МАСЛЯНА ДО НАС ПРИЙШЛА, МЛИНЦІВ ГОРУ ПРИНЕСЛА🥞🥞🥞
За однією з версій, на Масляну в Україні готували вареники, оскільки це здавна є українською обрядовою стравою. Звичайно, вареники історично більш популярна ритуальна страва для українців. Пов’язували ж це із тим, що вареник за формою нагадує Місяць, а початок Великого посту зазвичай майже орієнтовно починається поруч із днем Весняного рівнодення. В останній тиждень перед постом вареники готували різноманітними способами. Один із найпопулярніших — вареники з сиром, запечені зі сметаною та маслом.
За іншими переказами, на Масляну все ж готували обрядовий хліб у формі кола – млинець. Млинці у язичницькі часи були неодмінним атрибутом святкування Масниці та Весняного сонцевороту – поворотної точки, що символізує перемогу денного світла над довгими зимовими ночами. Млинці готувались в круглих глиняних пательнях із зубчатими краями й прокресленим по глині хрестом – знаком сонця. Здавна казали: “Без млинця – не Масляна”.
Тож завдяки проєкту“Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні”, що реалізує Всеукраїнська громадська організація “Асоціація працівників дошкільної освіти” у рамках СПІЛЬНО – програми Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ для підтримки сімей з дітьми, які постраждали від війни, діти ЗДО №100 ЗМР мали змогу зустріти тиждень Масляної за всіма традиціями.
МИ ГОРОД САДЖАЛИ, ВЕСНУ ЗУСТРІЧАЛИ 🌿🌿🌿
Сьогодні, в перший день весни, щебетунчики власноруч створили город за мотивами казки “Ріпка”.
Під час заняття малюки ознайомилися з казкою “Ріпка”, продовжували формувати уявлення про город та овочі, сенсорні еталони (велика та маленька цибулька), розвивали мовлення, виховували інтерес до роботи на городі й любов до українських казок ❤️❤️❤️
ПЕРШИЙ ДЕНЬ ВЕСНИ.
Сьогодні — день, коли кожен подих повітря наповнений ароматом весняних квітів, а кожен крок веде нас до нових вражень та можливостей. Ласкаво просимо у час розквіту, де кожен день наповнений чарами природи та надією на щось нове.
В рамках проєкту“Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні”, що реалізує Всеукраїнська громадська організація “Асоціація працівників дошкільної освіти” у рамках СПІЛЬНО – програми Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ для підтримки сімей з дітьми, які постраждали від війни, діти ЗДО №100 ЗМР досліждували перші ознаки весни🌱🌞🍃🌿. Адже діти з нетерпінням чекають на час переходу від зимової сплячки до весняного пробудження красуні природи.
В День піци той щасливим буде, хто піцу замовить чи приготує! 
Щороку 9 лютого увесь світ відзначає Міжнародний день піци. Незважаючи на те, що ця страва є італійською, нею захоплюються і в інших країнах. Мільйони людей у всьому світі обожнюють піцу: ніжне тонке тісто, запечені краї, пряний сир та неповторну начинку. А в День піци її готують так багато, що можна нагодувати ледь не усе населення планети. Не залишилися голодними і дітки нашого садочку, адже в рамках проєкту“Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні”, що реалізує Всеукраїнська громадська організація “Асоціація працівників дошкільної освіти” у рамках СПІЛЬНО – програми Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ для підтримки сімей з дітьми, які постраждали від війни, вони мали змогу не тільки поласувати смачною піцою 🍕🍕🍕
Кожен з дітей відчув себе справжнім піцайолом та долучився до приготування видатної італійської страви.
26 січня- Всесвітній день екологічної освіти
В рамках проєкту“Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні”, що реалізує Всеукраїнська громадська організація “Асоціація працівників дошкільної освіти” у рамках СПІЛЬНО – програми Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ для підтримки сімей з дітьми, які постраждали від війни, в Закладі дошкільної освіти (ясла-садок) №100 “Гармонія” Запорізької міської ради пройшла очна зустріч з дітьми середньої та старшої груп, яка була спрямована на досягнення гармонійних взаємин людини і довкілля.
Діти відчули себе справжніми екологами та мали змогу дослідити життєдіяльність лісових звірів. Спираючись на Маршрутизатор з організації взаємодії з дітьми, який був розроблений  Людмилою Миколаївною Шульгою, педагогом Дар’єю Кравченко було організовано цікаву подорож до “Лабіринту зимового лісу”.
Діти мали змогу обстежити зимовий ліс та його мешканців, імітували поведінку лісових звірів, досліджували чим харчуються тварини та, як люди можуть допомагати лісовим мешканцям в зимовий період.
21 січня- Всесвітній день снігу.
Для багатьох з нас сніг не є якоюсь дивиною. Ми його бачимо кожної зими (тепер можна сказати майже), ходимо по ньому, не задумуючись що ж він собою представляє. А даремно, адже він є частиною дивовижного творіння.
В рамках проєкту“Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні”, що реалізує Всеукраїнська громадська організація “Асоціація працівників дошкільної освіти” у рамках СПІЛЬНО – програми Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ для підтримки сімей з дітьми, які постраждали від війни, для вихованців закладу була проведенна зустріч, яка була присвячена дослідженню снігу.
Разом з педагогом закладу Дарина Кравченко діти поринули у цікавий світ дослідів та експериментів 🧪🔬
Під час експерементально-дослідницької діяльності діти дізнались все про властивості снігу, його користь та чому, іноді сніг може принести справжнє лихо.

 

 

Руханка “Я і ти”

Пісню «Я і Ти» створено Дитячим фондом ООН (ЮНІСЕФ) разом зі співачкою Світланою Тарабаровою та психологинею Світланою Ройз для спецпроекту «Гратися і не боятися» за підтримки Міністерства освіти і науки України в межах Всеукраїнської програми ментального здоровʼя «Ти як?»

Пісня «Я і Ти» допомагає зняти напругу, опанувати емоції, а також ідеально підходить для руханки. Співати та повторювати рухи разом із дітками можна вдома, в садочку чи в укритті. Робити це можна як під час стресових ситуацій, щоб знизити рівень тривоги, так і в моменти радості — наприклад, на дитячих святах.

Тиждень безпеки в ЗДО №100 ЗМР. 18-22.09.2023

В рамках проєкту “Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні”, що реалізує Всеукраїнська громадська організація “Асоціація працівників дошкільної освіти” у рамках СПІЛЬНО – програми Дитячого фонду ООН ЮНІСЕФ для підтримки сімей з дітьми, які постраждали від війни в закладі відбувся тиждень безпеки. Тривав він з 18 вересня по 22 вересня 2023 року. Педагоги, за допомогою маршрутизатору, який був розроблений методичним відділом Асоціації.  Матеріали надані були педагогам для впровадження. https://drive.google.com/file/d/1j8gUjEUGMzEO2F6d-FwIXG4maBFtedPT/view?usp=sharing. Протягом тижня педагоги надсилали відеоматеріали у батьківські чати для спільного перегляду з дітьми. Завершився тиждень яскравим святом “Безпечний день для малюків”, де діти познайомилися з пожежником, поліцейським та Вогнехвостим, повторили правила безпечної поведінки вдома, на дорозі, в лісі, під час прогулянок. Діти разом з батьками переглянули повчальну лялькову виставу “Небезпечні пригоди”, пограли в рухливу гру на уважність, станцювали запальну руханку “Світлофор”, завершилося свято спільним фото дітей з героями.

«Освіта — найвеличніше з усіх земних благ, але тільки тоді, коли вона найвищої якості. Інакше вона абсолютно даремна» (Редьярд Кіплінг).

Ми усі працюємо на якість. Упевнені у тому, що ніщо так не налагоджує дієве партнерство, як спільна діяльність.

22 лютого 2023 року ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» підписано проєкт з ЮНІСЕФ: «Забезпечення безперервності навчання та розвитку дітей дошкільного віку в умовах кризи в Україні».

Проєкт реалізує ВГО «Асоціація працівників дошкільної освіти» за підтримки Міністерства освіти і науки України, Українського інституту розвитку освіти, голів відокремлених підрозділів Асоціації.

Мета проєкту: збільшення кількості дітей, які мають доступ до формальної або неформальної освіти, включаючи ранній розвиток; підтримка отримання дітьми дошкільного віку  освіти (навчання) в умовах війни через розвиток педагогів та надання консультацій батькам; сприяння наданню дошкільних послуг у змішаному форматі дітям, зокрема у районах, де закриті дошкільні заклади, а також мобілізації батьків, інформуванню та навчанню з метою забезпечення безперервності розвитку, навчання дітей вдома.

Для батьків дітей, що будуть відвідувати очні зустрічі, педагогами закладу було розроблено пам’ятку-інформацію, яка містить в собі всю необхідну інформацію

.  

4 травня в Заклад дошкільної освіти № 100 “Гармонія” Запорізької міської ради розпочалась справжня підготовка дітей до школи.
Мета даного проєкту – сприяти набуттю компетентностей дітьми старшого дошкільного віку відповідно до вимог державного стандарту дошкільної освіти (Базового компонента дошкільної освіти) перед вступом до школи, педагогічна підтримка батьків.
Очні зустрічі проводитимуться з дітьми, які здобувають освіту дистанційно. Під час зустрічей педагогами Альона Супрун та Дарина Кравченко будуть організовані різні види діяльності за освітніми напрямами, визначеними у державному стандарті дошкільної освіти, які сприяють розвитку компетентностей, базових якостей особистості та збагачують досвід дитини.
Усі зустрічі будуть спрямовані на розвиток кожної дитини з урахуванням їх індивідуальних особливостей. Будемо раді партнерській взаємодії з родинами у питаннях організації освітнього процесу та участі у спільній діяльності.
На зображенні може бути: 8 людей На зображенні може бути: 8 людей На зображенні може бути: 4 людини, люди навчаються та текст
10 травня пройшла зустріч з дітьми під темою “Квіти весни”. Під час зустрічі діти згадали назви весняних квітів, розвивали взаємодію півкуль за допомогою кінезіологічної вправи “Квітка-свічка”. Ця вправа не тільки допомагає сформувати нові нейронні зв’язки в мозку, а й розвиває мовленнєве дихання, що так необхідне для красивої вимови дітей. За допомогою інтерактивної дошки та цеглинок LEGO діти рахували квіти, та вчилися співвідносити число з цифрою. Розвивати навичку порівнювати множини між собою та визначати де більше-менше допомогла дітям дидактична гра “Де більше?”. Асоціативне мислення у сучасному світі відіграє чи не найголовнішу роль, а розвивати його потрібно вже з дитинства, саме це завдання педагоги закладу поставили перед собою при розробці гри “На яку геометричну фігуру схоже”; діти отримували картки із зображенням предмета побуту та кілька геометричних фігур поруч, а дітям необхідно було за допомогою прищіпки визначити на яку фігуру схоже. Важливо також зберегти рухливий режим дітей, тож педагоги провели з дітьми рухливу гру “Знайди квітку”, яка не тільки є засобом зняття напруги у дітей, а й закріплює навички логіко-математичного розвитку.
Цікавим закінченням зустрічі стало перегляд відеомультфільму з Псом Патроном “Агент під прикриттям”, під час якого діти закріпляють знання з мінної безпеки, та правила поведінки з незнайомими предметами.